Każda nadesłana praca konkursowa zostanie zweryfikowana pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w § 2 ust. 1 i 2 oraz § 3 ust. 2 – 9
regulaminu konkursu. Podstawowe kryteria formalne to m.in. przesłanie zgłoszenia ze skanem, zawierającym zgodę przedstawiciela ustawowego na udział w konkursie w przypadku osób pełnoletnich z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych lub osób niepełnoletnich, które ukończyły lat 15; przesłanie projektów w odrębnych plikach z zachowaniem dopuszczalnych formatów i rozdzielczości plików; przygotowanie projektu na grafikę opakowania na wskazanej siatce oraz projektu plakatu o określonych wymiarach, we wskazanym układzie i z logo Cleanic; spójność kolorystyczna projektów przesłanych w ramach jednego zgłoszenia; uwzględnienie wskazanych źródeł inspiracji do stworzenia projektów; nieumieszczanie w projektach kolorów jaskrawych i neonowych, elementów kultu religijnego, intymnych i nagich części ciała, logotypów innych marek niż Cleanic czy innych zastrzeżonych prawnie znaków bądź logotypów i oznaczeń przynależnych innym podmiotom; limit trzech zgłoszeń na jednego uczestnika czy przesłanie zgłoszenia w regulaminowym terminie.
Jury dokona oceny prac z uwzględnieniem takich kryteriów, jak: zgodność z zadaniem konkursowym, oryginalność i kreatywność (nieszablonowe ujęcie tematu), unikatowość pomysłu i zastosowanych środków wyrazu, czytelność i spójność przekazu, walory estetyczne, artystyczne oraz użytkowe (w tym możliwość adaptacji motywów lub innych elementów projektu na różne formy użytkowe i reklamowe), siła marketingowa, spójność komunikacji wizualnej z komunikacją i DNA marki Cleanic.